Rám, kyvná vidlice, stojany

15 položek celkem

Cena

1075900
11075900

Značky

Položek k zobrazení: 15
352221383 951082476110059 5352166536873293238 n Kód: 79003023090
Držák zadní brzdové hadice POLISPORT, černý KTM Kód: 8498000001
Držák zadní brzdové hadice a kryt PDS POLISPORT, oranžový KTM Kód: 8497900002
Opravná sada kyvné vidlice ALL BALLS SHERCO
Akce
1 268 Kč –20 %
1 014 Kč
Kód: 28-1196
KSS501BL
1 266 Kč
Kód: KSS501BL
Sada ložisek a těsnění pro přepákování KTM, Husqvarna ALL BALLS Kód: 27-1180
Opravná sada přepákování ALL BALLS, BETA RR 2t 4t
2 035 Kč
Kód: 27-1185
Opravná sada přepákování PROX, BETA RR 2t 4t
2 111 Kč
Kód: 26.110185
Kost přepákování Husqvarna FE TE 14-16
4 592 Kč
Kód: 7720408304401
subchasis aluminio serie 7003 oxa para gas gas ec 18 19 y rieju mr 250300 20 24 Kód: 1040800
subchasis aluminio serie 7003 oxa para ktm 125250300450 sx 07 10 exc 08 11 xc 07 10 oem 77303002000 Kód: 1040502

Při jízdě na motocyklu dochází k zatěžování kyvné vidlice, zejména při přejezdu nerovností, nebo u prudkého stoupání. Neprospívá ji ani velký tlak při stlačování pružin, ke kterému dochází při skoku. Riziko poškození kyvné vidlice tak prudce vzrůstá s vaším jízdním stylem. Pokud tak nechcete poškodit rám, který drží vaši mašinu pohromadě, měli byste být obezřetnější. Avšak jako každá součástka, i rám či kyvná vidlice jde jednoduše vyměnit za novou.

Aby motorka držela pohromadě

Sedlo, motor, podvozek… jak to, že všechny tyto součástky drží pevně pohromadě? Odpověď je jednoduchá, dohromady je drží rám. Ten společně s kyvnou vidlicí a odpružením kol tvoří takzvanou podvozkovou skupinu stroje. Tato konstrukce má zpravidla tvar písmene U, kdy na konci ramen je zasazeno kolo. Kromě ideálního tvaru je však důležitá tuhost, lehkost a správná geometrie.

Nejběžnější variantou je motocykl s předními teleskopickými vidlemi a odpružením zadního kola. V takovém případě je typická kolmá pozice krku řízení k uložení vidlice. Tím je zajištěn lepší kontakt s vozovkou a minimalizuje se pružení. Motorka je tak ovladatelnější, stabilnější, a jízda na ní je tak mnohem bezpečnější. Rám nesmí být příliš měkký, aby se nekroutil v zatáčkách, ale ani příliš tuhý. Po dlouhé roky je standardním materiálem ocel, která je levná a snadno zpracovatelná. Největší slabinou je její měrná hmotnost, a proto se v dnešní době ve výrobě využívají i slitiny z hliníku. Ten umožňuje vytvořit pevnější tvar a zajistit tak co nejrovnější linii mezi krkem řízení a kyvnou vidlicí.

Kyvnou vidlici vybírejte dle délky, rozměru rámu a osy kola. U nás si můžete navíc vybrat z řady příslušenství, jako je například sada ložisek nebo boční stojan k vidlicím.